Beneficjent
UNIVERZITET U NOVOM SADU (The University of Novi Sad) (Serbia)
Partnerzy
ALMA MATER STUDIORUM - UNIVERSITA DI BOLOGNA (The University of Bologna) (Włochy)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA Z SIEDZIBĄ W RZESZOWIE (Polska)
PANEPISTIMIO THESSALIAS (The University of Thessaly) (Grecja)
SVEUCILISTE U SPLITU (The University of Split) (Chorwacja)
ASBL PM² Alliance (Belgia)
Energy Net DOO (Serbia)
FUTURE FOOD INSTITUTE ETS (Włochy)
Revas Sp z o.o. (Polska)
Sparky solution d.o.o. (Chorwacja)
ADVISE INSTITUTE DOO NOVI SAD (Serbia)
SYNTEA S.A. (Polska)
European Academy (Serbia)
Wartość projektu
1 547 631,95 €
Wartość dofinansowania
1 238 105,56 €
Początek projektu
1 listopada 2024
Koniec projektu
31 października 2027
Projekt ESG4PMChange skupia się na integracji pryncypiów ESG (Environmental, Social, and Governance, tj. środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego) z edukacją i rozwojem kompetencji w zakresie zarządzania projektami, wyznaczając tym samym przełomowe zmiany w kierunku zrównoważonych praktyk biznesowych w całej Europie i poza nią.
Inicjatywa ta stanowi wspólny wysiłek instytucji szkolnictwa wyższego, dostawców usług szkoleniowych, PM2 Alliance (dostawcę sygnowanej przez UE metodyki zarządzania projektami) oraz przedsiębiorców, w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na kompetencje w zakresie ESG na rynku pracy. Wspierając środowisko współpracy i wymiany wiedzy, projekt ma na celu katalizowanie innowacji, wzmocnienie agendy zrównoważonego rozwoju i stworzenie znaczącego efektu mnożnikowego. U podstaw projektu leży wyczerpująca analiza luk kompetencyjnych w celu dostosowania aktualnych ofert pracy do dynamicznych wymagań rynku pracy na stanowiskach związanych z zarządzaniem projektami ukierunkowanymi na ESG. Opierając się na tych podstawach, inicjatywa opracuje znormalizowane profile zawodowe i ramy kompetencji, zapewniając, że specjaliści ds. zarządzania projektami zostaną wyposażeni w niezbędne umiejętności do włączenia zasad ESG do swojej pracy.
Projekt ma na celu wypromowanie innowacyjnej ramy nauczania ESG4PMChange, obejmującej praktyczne, realne wykorzystywanie kompetencji poprzez stosowanie metody Living Labs, gdzie studenci i profesjonaliści mogą stosować zasady ESG w rzeczywistych warunkach projektowych. To praktyczne podejście wypełnia lukę między wiedzą teoretyczną a praktycznym jej zastosowaniem, wzbogacając doświadczenie edukacyjne i zapewniając adekwatność i skuteczność programu nauczania. Oprócz komponentów szkoleniowych, projekt ESG4PMChange wprowadza cyfrowe centrum zasobów, integrujące MOOC i OER w celu zapewnienia łatwo dostępnych, wysokiej jakości materiałów dydaktycznych, wspierających procesy szkoleniowe. Ponadto projekt ustanowi pionierską ramę mikropoświadczeń w celu formalnego uznawania i walidacji kompetencji z zakresu ESG w zarządzaniu. Rama ta będzie zgodna ze standardami edukacyjnymi i branżowymi, zapewniając ustrukturyzowaną ścieżkę rozwoju zawodowego i uznania w dziedzinie zarządzania projektami ESG.