Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM
Obwieszczenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Monitor Polski z dnia 5 maja 2021 roku). Kod kwalifikacji w ZRK: 13881.
Co potrafi wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację?
Posiadacz certyfikatu z zakresu zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM:
- wyszukuje, w oparciu o wyznaczone cele, dane klientów oraz realizuje proces obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CRM;
- wykonuje zadania zawodowe w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach;
- dostosowuje swoje działania do wyznaczonych celów, rodzaju produktu/usługi oraz specyfiki odbiorcy;
- wyszukuje, weryfikuje i przetwarza informacje o klientach niezbędne do zwiększenia efektywności sprzedaży, pochodzące z różnych źródeł;
- samodzielnie planuje działania, monitoruje i analizuje przebieg procesu w systemie CRM oraz dostosowuje plan działania w celu osiągnięcia założonych rezultatów;
- zabezpiecza i przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami prawa.
Do kogo adresowana jest kwalifikacja?
Kwalifikacja adresowana jest przede wszystkim do:
- pracowników działów obsługi klienta;
- handlowców;
- pracowników działów eksportu;
- osób nadzorujących procesy obsługi klienta;
- osób prowadzących działalność gospodarczą wymagającą zarządzania relacjami z klientem;
- pracowników działów marketingu;
- pracowników działów zamówień publicznych.
Gdzie można znaleźć zatrudnienie?
Posiadacz kwalifikacji może znaleźć zatrudnienie w przedsiębiorstwach lub instytucjach, które wykorzystują system CRM, na stanowiskach związanych z pozyskiwaniem oraz obsługą klienta w firmach zajmujących się np.:
- sprzedażą,
- eksportem,
- marketingiem,
- e-commerce,
- opieką zdrowotną,
- administracją.
60
Liczba godzin warsztatów
oraz pracy własnej
15
Czas trwania egzaminu teoretycznego (min.)
170
Czas trwania egzaminu praktycznego (min.)