Polski

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM

Obwieszczenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Monitor Polski z dnia 5 maja 2021 roku). Kod kwalifikacji w ZRK: 13881.

Co potrafi wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację?

Posiadacz certyfikatu z zakresu zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM:

  • wyszukuje, w oparciu o wyznaczone cele, dane klientów oraz realizuje proces obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CRM;
  • wykonuje zadania zawodowe w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach;
  • dostosowuje swoje działania do wyznaczonych celów, rodzaju produktu/usługi oraz specyfiki odbiorcy;
  • wyszukuje, weryfikuje i przetwarza informacje o klientach niezbędne do zwiększenia efektywności sprzedaży, pochodzące z różnych źródeł;
  • samodzielnie planuje działania, monitoruje i analizuje przebieg procesu w systemie CRM oraz dostosowuje plan działania w celu osiągnięcia założonych rezultatów;
  • zabezpiecza i przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami prawa.

Do kogo adresowana jest kwalifikacja?

Kwalifikacja adresowana jest przede wszystkim do:

  • pracowników działów obsługi klienta;
  • handlowców;
  • pracowników działów eksportu;
  • osób nadzorujących procesy obsługi klienta;
  • osób prowadzących działalność gospodarczą wymagającą zarządzania relacjami z klientem;
  • pracowników działów marketingu;
  • pracowników działów zamówień publicznych.

Gdzie można znaleźć zatrudnienie?

Posiadacz kwalifikacji może znaleźć zatrudnienie w przedsiębiorstwach lub instytucjach, które wykorzystują system CRM, na stanowiskach związanych z pozyskiwaniem oraz obsługą klienta w firmach zajmujących się np.:

  • sprzedażą,
  • eksportem,
  • marketingiem,
  • e-commerce,
  • opieką zdrowotną,
  • administracją.

60

Liczba godzin warsztatów
oraz pracy własnej

15

Czas trwania egzaminu teoretycznego (min.)

170

Czas trwania egzaminu praktycznego (min.)

BĄDŹ Z NAMI

BLOG