Polski

Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)

Obwieszczenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 23 października 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Monitor Polski z dnia 8 listopada 2018 r., poz. 1090). Kod kwalifikacji w ZRK: 12629.

Co potrafi wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację?

Posiadacz certyfikatu z zakresu planowania, tworzenia i dystrybuowania treści marketingowych (content marketing):

  • jest przygotowany do samodzielnego podejmowania działań związanych z planowaniem, tworzeniem i rozpowszechnianiem treści marketingowych,
  • analizuje potrzeby i preferencje odbiorców treści marketingowych,
  • przygotowuje i dystrybuuje treści marketingowe: tekstowe i multimedialne (zdjęcia, grafiki, filmy, poradniki, artykuły),
  • jest przygotowany do prowadzenia projektów content marketingowych,
  • w ramach podejmowanych zadań projektowych planuje i deleguje zadania zespołu oraz dostawców,

Do kogo adresowana jest kwalifikacja?

Kwalifikacja adresowana jest przede wszystkim do:

  • specjalistów ds. marketingu, public relations, mediów społecznościowych;
  • informatyków, którzy zajmują się tworzeniem zawartości witryn internetowych mediów społecznościowych;
  • osób zajmujących się tworzeniem blogów internetowych;
  • webdeweloperów;
  • administratorów stron i serwisów WWW;
  • fotografów, operatorów filmowych;
  • tłumaczy, lingwistów;
  • specjalistów do spraw eksportu;
  • specjalistów do spraw komunikacji wewnętrznej (pracownicy działów HR);
  • copywriterów;
  • osób powracających na rynek pracy, które mogą świadczyć pracę zdalną;
  • redaktorów, dziennikarzy, reporterów.

Gdzie można znaleźć zatrudnienie?

Posiadacz kwalifikacji może znaleźć zatrudnienie:

  • w agencjach (PR, marketingowych, kreatywnych, social media) i domach mediowych;
  • w przedsiębiorstwach i instytucjach, które prowadzą lub chcą prowadzić działania związane z treściami marketingowymi.

Osoba posiadająca kwalifikację może również prowadzić własną działalność gospodarczą lub świadczyć usługi na zlecenie (na zasadzie działalności freelancerskiej) w zakresie planowania, tworzenia i dystrybuowania treści marketingowych.

128

Liczba godzin warsztatów
oraz pracy własnej

52

Czas trwania egzaminu teoretycznego (min.)

5

Czas trwania egzaminu praktycznego (godz.)

BĄDŹ Z NAMI

BLOG