Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)
Obwieszczenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 23 października 2018 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej „Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Monitor Polski z dnia 8 listopada 2018 r., poz. 1090). Kod kwalifikacji w ZRK: 12629.
Co potrafi wykonywać osoba posiadająca tę kwalifikację?
Posiadacz certyfikatu z zakresu planowania, tworzenia i dystrybuowania treści marketingowych (content marketing):
- jest przygotowany do samodzielnego podejmowania działań związanych z planowaniem, tworzeniem i rozpowszechnianiem treści marketingowych,
- analizuje potrzeby i preferencje odbiorców treści marketingowych,
- przygotowuje i dystrybuuje treści marketingowe: tekstowe i multimedialne (zdjęcia, grafiki, filmy, poradniki, artykuły),
- jest przygotowany do prowadzenia projektów content marketingowych,
- w ramach podejmowanych zadań projektowych planuje i deleguje zadania zespołu oraz dostawców,
Do kogo adresowana jest kwalifikacja?
Kwalifikacja adresowana jest przede wszystkim do:
- specjalistów ds. marketingu, public relations, mediów społecznościowych;
- informatyków, którzy zajmują się tworzeniem zawartości witryn internetowych mediów społecznościowych;
- osób zajmujących się tworzeniem blogów internetowych;
- webdeweloperów;
- administratorów stron i serwisów WWW;
- fotografów, operatorów filmowych;
- tłumaczy, lingwistów;
- specjalistów do spraw eksportu;
- specjalistów do spraw komunikacji wewnętrznej (pracownicy działów HR);
- copywriterów;
- osób powracających na rynek pracy, które mogą świadczyć pracę zdalną;
- redaktorów, dziennikarzy, reporterów.
Gdzie można znaleźć zatrudnienie?
Posiadacz kwalifikacji może znaleźć zatrudnienie:
- w agencjach (PR, marketingowych, kreatywnych, social media) i domach mediowych;
- w przedsiębiorstwach i instytucjach, które prowadzą lub chcą prowadzić działania związane z treściami marketingowymi.
Osoba posiadająca kwalifikację może również prowadzić własną działalność gospodarczą lub świadczyć usługi na zlecenie (na zasadzie działalności freelancerskiej) w zakresie planowania, tworzenia i dystrybuowania treści marketingowych.
128
Liczba godzin warsztatów
oraz pracy własnej
52
Czas trwania egzaminu teoretycznego (min.)
5
Czas trwania egzaminu praktycznego (godz.)