Oferta - Szkolenia

Negocjacje w sytuacjach zawodowych

Szkolenie pozwala na analizę działań, jakie podejmujemy kiedy stajemy się negocjatorami. Uczestnicy kursu dowiedzą się jaką strategię przyjąć w czasie negocjacji i jakimi czynnikami jest ona uwarunkowana. Wiedza na temat procesu negocjacji, z wyszczególnieniem jego faz pozwoli na doskonalenie kompetencji w prowadzeniu rozmów z przełożonymi i współpracownikami. Celem szkolenia jest również rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, jakie mogą pojawić się podczas rozmów negocjacyjnych. Na spotkaniu przedstawione zostaną, jak również przećwiczone w sposób praktyczny, sposoby rozwiązywania konfliktów pojawiających się w relacjach z współpracownikami i pacjentami.

Program szkolenia

  • Struktura procesu negocjacji:
    • przygotowanie do negocjacji (ocena interesów i stanowiska wewnątrz organizacji oraz partnerów),
    • etapy procesu negocjacji i ich znaczenie w osiągnięciu celu (kwestie i sposób poruszania ich w trakcie negocjacji),
    • negocjacje grupowe.
  • Konflikty – przyczyny, rodzaje i sposoby rozwiązywania.
  • Bariery podczas negocjacji i sposoby ich pokonywania:
    • przełamywanie impasu w negocjacjach,
    • przełożenie interesów firmy na kwestie negocjacyjne,
    • panowanie nad emocjami i stresem podczas negocjacji.
  • Negocjacje w sytuacji kryzysowej:
    • odmowa negocjowania,
    • groźby,
    • niespodziewane taktyki i elementy zaskoczenia.
  • Kontrolowanie atmosfery w rozmowach:
    • ataki personalne,
    • agresja i niekonsekwencje, jako wzrost napięcia,
    • kooperacja i zmiana słabości w siłę, jako wzrost porozumienia,
    • taktyki zdobywania przewagi i regulowania relacji,
    • najczęściej popełniane błędy negocjatorów.

Grupa docelowa

Przełożeni, personel wyższego szczebla, pracownicy.

Czas trwania: 2 dni

Powrót do Katalogu Szkoleń